T4 Pedagoxía Social nas Institucións Escolares: Realidades e Desafíos PDF

Summary

Este documento trata sobre a temática da pedagogía social en institucións escolares. Analiza realidades e desafíos, e inclúe temas como a función mediadora da educación social. Ofrece unha visión global da temática.

Full Transcript

A Pedagoxía social nas institucións escolares: realidades e desafíos TEMA 4: Temas e prácticas transversais no quefacer dos/as profesionais da Educación Social Documento de lectura: Serrate, S. (2018). Más allá de los muros de la escuela. Retos para...

A Pedagoxía social nas institucións escolares: realidades e desafíos TEMA 4: Temas e prácticas transversais no quefacer dos/as profesionais da Educación Social Documento de lectura: Serrate, S. (2018). Más allá de los muros de la escuela. Retos para el encuentro entre educación escolar y educación social. EN Colectivo JIPS, Desafíos para la Educación Social en tiempos de crisis (pp. 187-208). Aljibe (dispoñible na aula virtual). ÍNDICE 1. Pedagoxía social e escola 2. A educadora e o educador social no contexto escolar 2.1. Algunhas condicións necesarias para a incorporación dos educadores/as sociais nos centros educativos 2.2 Funcións dos educadores/as sociais na escola 2.3. Formas de participación dos educadores/as sociais nos centros escolares 1) PEDAGOXÍA SOCIAL E ESCOLA “Uno de los signos de identidad de la pedagogía social, ha sido históricamente y en la actualidad, la sistematización de la misma a partir del trabajo en el campo extraescolar y en el de la marginación y la inadaptación social. Incluso hay que señalar que ha habido una necesidad conceptual y profesional por parte de la pedagogía social y de la educación social de definir su propio ámbito, enfoque, contexto de intervención, su propia metodología de acción y organización… al margen de la institución escolar” “…la escuela puede ser y es un contexto fundamental para posibilitar la intervención socioeducativa en la problemática de la inadaptación social, junto con otros contextos, como pueden ser los servicios sociales; pero no solo en cuanto a la intervención socioeducativa sobre el ámbito de la problemática de la inadaptación social, sino también sobre el ámbito de los colectivos escolares normalizados y sin problemas de exclusión social” Relación entre a escola e a educación social debe construirse sobre 3 eixos: - Formación dos educadores/as sociais na realidade escolar - Formación dos Mestres, profesores/as de Secundaria en contidos da educación social - Traballo cooperativo entre os educadores/as sociais e a escola “Los resultados obtenidos muestran la necesidad de fortalecer la capacitación inicial del profesorado para el desempeño de sus funciones sociales, así como la del educador social en el conocimiento de la etapa de secundaria y de los centros escolares como ámbito de inserción laboral (integrante de la plantilla del centro) o como espacio de relación y coordinación desde otros escenarios profesionales (servicios sociales, equipamientos y recursos sociocomunitarios...” Función mediadora da Educación Social: articular as relacións entre os procesos educativos nas escolas e nas comunidades locais. “Debemos recurrir a prácticas pedagógico-mediadoras que sirvan para implementar actuaciones destinadas a mejorar la organización, el funcionamiento y la convivencia en los centros escolares, pero también a promover la participación -en igualdad de condiciones- de una ciudadanía activa que sea capaz de resolver los problemas, situaciones y/o conflictos que surgen en nuestro ámbito de referencia más próximo: en la familia, la escuela y la comunidad local” - A figura dos mestres/as segue sendo imprescindible pero as demandas, necesidades e problemas actuais obrigan á incorporación de novos axentes que permitan-en rede- construír respostas novas. - Todos desempeñan funcións complementarias nun mesmo proceso: contribuír a unha mellor formación das persoas e das comunidades. 2) A EDUCADORA E O EDUCADOR SOCIAL NO CENTRO ESCOLAR 2.1. Algunhas condicións necesarias para a incorporación dos educadores/as sociais nos centros educativos Políticas educativas que planifiquen de forma coherente a diversidade de recursos dos centros escolares. Definir o terreo que ocupan os educadores/as e as a súas funcións, buscando a complementariedade con outros profesionais. Capacidade de adaptación das estratexias propias da Educación Social ao marco escolar. Educadores/as plenamente recoñecidos e as súas funcións aceptadas polo profesorado e a organización escolar (explicitación da súa función no PEC, nas normas deorganización e funcionamento do centro e no Plan anual do centro) 2.2. Funcións dos educadores/as sociais na escola De orientación socioeducativa e asesoramento sociopersoal do alumnado. De mediación ante situacións, contextos e persoas que posibiliten a resolución de dificultades e conflitos e fomenten o benestar da comunidade. De prevención dirixidas a evitar situación que podan derivar en condutas e hábitos non saudables e/ou de risco. De relación dentro do propio centro e deste coa contorna e os axentes externos en relación directa co marco escolar De coordinación de proxectos e programas concretos de prevención e intervención socioeducativa. De xestión de proxectos e administración de recursos comunitarios e sociais. 2.3. Formas de participación dos educadores/as sociais nos centros escolares Educador/a social dentro da escola - Equipo de orientación Educador/a social como axente externo - Servicios sociais comunitarios - Asociacións do terceiro sector Presenza dos educadores/as sociais nos centros escolares → Liña autonómica de incorporación de educadores/as sociais en prazas específicas para o seu perfil profesional, desempeñando o seu labor desde os propios centros e en colaboración co equipo educativo. → Liña de colaboración administrativa a través da figura do educador/a social na que se establece proxectos de colaboración entre os servizos sociais municipais ou organizacións sociais e educativas nas que a figura do educador/a social desempeña funcións específicas nos centros escolares. Galicia (exemplos de Educación Social nos centros escolares): Dorna: embárcate na saúde “De bo rollo”. UMAD Proxecto de intervención socioeducativa nos IES de Labañou (A Coruña)

Use Quizgecko on...
Browser
Browser