T2 PedagoXía Social PDF
Document Details
Uploaded by LyricalOakland49
Tags
Summary
This document appears to be notes or a chapter from a course on pedagogical social history. It covers historical context, key figures, and potential social implications of education.
Full Transcript
[PEDAGOXÍA SOCIAL] T2: Construcción histórico-comparada da Pedagoxía Social: antecedentes, orixe e desenvolvemento **Do PASADO ao FUTURO en clave histórica, pedagóxica e social.** Que queremos entender por historia? vida cotiá, feitos que acontecen sen que sexan previstos, que emerxen da realidad...
[PEDAGOXÍA SOCIAL] T2: Construcción histórico-comparada da Pedagoxía Social: antecedentes, orixe e desenvolvemento **Do PASADO ao FUTURO en clave histórica, pedagóxica e social.** Que queremos entender por historia? vida cotiá, feitos que acontecen sen que sexan previstos, que emerxen da realidade na que estamos. Fraxilidade da civilización, as conquistas son efémeras e han de ser defendidas cada día. [Lectura obligatoria]: La Pedagogía Social en la transición española: apuntes para una historia en construcción (artículos).// La educación social como construcción histórica, pedagóxica social (1975-2000). O contexto que favorece o nacemento da Pedagoxía Social ven explicado por unha complexa situación sociopolítica, a vez que contraditoria realidade social. Así os exes que contribuíron a súa aparición poden sintetizarse en: - Unha sociedade sometida a fortes cambios socioeconómicos, sociais e políticos con conflitos que demandan con urxencia respostas educativo-sociais en clave de dereitos humanos. - A importancia da dimensión social da educación e a confianza na comunidade e a súa forza para resolver os problemas xerados polo individualismo. - A esperanza posta nesta época nunha pedagoxía renovada, alternativa e transformadora. - A importancia adquirida polo concepto da axuda social e educativa para mellorar a sociedade, o benestar e a calidade de vida. ***Las fronteras de la Pedagogía Social*- Jose Antonio Caride** - Historia da sociedade e da iniciativa social, dos movementos cívicos, políticos, etc. Na súa loita polos dereitos humanos, a xustiza e a equidade social - Historia da Educación e da Pedagoxía na súa incesante procura de alternativas de reforma, innovación e transformación do pensamento e das prácticas educativas, sociais e culturais,+. - O decorrer científico, académico e profesional da Pedagoxía-Educación Social en distintos contextos e realidades. **Con perspectiva e mirada/ollar histórico\...** O interese pola educación social é practicamente coincidente coa aparición ou consideración da educación como unha práctica social\...Na medida en que as persoas eran formadas, instruídas, socializadas ou educadas no seo da comunidade, ou das sociedades\...existía implícito-e, as veces, explícito-un proxecto de "educación social", aínda que o uso desta denominación sexa relativamente tardío\..."solo ha encontrado un especial tratamento en los dos últimos siglos\..." [1.Antecedentes (ata 1850)] Longa e heteroxénea fase previa na que xorden e se expanden ideais, propostas, iniciativas\... pedagóxicas de natureza e alcance "social": modelos de persoa e de sociedade que poñen a súa enfase na vocación social da educación. [2.As orixes (1850--1930)] Por vez primeira faise uso da expresión "Pedagoxía Social" (K. Mayer -A. Diesterweg) Publícase a primeira obra na que conceptualiza e sistematiza con alcance científico a Pedagoxía Social (Natorp, 1899): "as condicións sociais da educación e as condicións educativas da vida social son o tema desta ciencia". [3. Pasado recente (1930--1970)] Afrontamento de situacións de crise, previas ou posteriores aos grandes conflitos bélicos, á conformación dun Estado do Benestar e das políticas educativas e sociais amparadas pola Declaración Universal do Dereitos Humanos (1948), entre o apego ao idealismo e a necesidade de dar resposta a necesidades e problemas sociais "crónicos" ou "emerxentes" [4.Actualidade (1970\...)] Complexidade, diversidade, mundo globalizado, sociedade de redes\... A educación como unha práctica social de amplos horizontes cívicos e pedagóxicos: "reconceptualización do traballo social" -- "aprendizaxe ao longo da vida". **Construcción histórico-cronolóxica da Pedagoxía-Educación Social** --------------------------------------------------------------- Proceso de reconceptualización no Traballo e na Acción Social --------------------------------------------------------------- ![](media/image2.png) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A "calidade" como expectativa común da educación, en calquera tempo e lugar Os diálogos educación social-educación popular-educación escolar un desafío para calquera expectativa de cambio e transformación social estimable ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- El 29 de mayo de 1931 se promulga el Decreto por el que se crea el patronato de las Misiones Pedagógicas. En él, se establece el objetivo de llevar a las poblaciones rurales \"el aliento del progreso y los medios de participar en él, en sus estímulos morales y en los ejemplos del avance universal, de modo que los pueblos todos de España, aun los apartados, participen en las ventajas y goces nobles reservados a los urbanos\". El Ministerio de Cultura ha organizado, desde finales de 2006 a los inicios de 2007, la exposición \"Las Misiones Pedagógicas\", basada en un proyecto de la Fundación Francisco Giner de los Ríos. [Tres ámbitos en España antes de falar de Educación Social:] ANIMACIÓN SOCIOCULTURAL: O que pretende sobre todo promover a participación dos colectivos e buscar que podan crear expresións artísticas, culturais no seu propio contexto. Tomar parte da sociedade xerando as súas propias expresións. EDUCACIÓN ESPECIALIZADA: Colectivos en situación de riscos o persoas en situación dificultad social. Se buscaba a integración, sobre todo persoas con diversidade funcional, infantes\...para que puidesen participar de forma activa na sociedade. EDUCACIÓN DE PERSOAS ADULTAS: Persoas maiores e da terceira idade que busca a alfabetización e unha formación permanente que podan ter acceso a experiencias formativas durante toda a súa etapa vital. *La Pedagogía Social en la transición democrática española: apuntes para una historia en construcción* 1. Para falar de pedago social temos que remontarnos ao s.XX en Alemania, hai un autor que destaca por qué realmente utilizou significado pedagoxía social como o que entendemos hoxe (Nator) onde nese momento fai un cambio importante nas teorías da epoca e no poden centrar a educación so na infancia e incorpora outro elemento e que realmente temos que entender que educación moi vínculada a comunidade e ao social. 2. Isto empeza a desenvolverse porque a finais do s.XIX aparece a revolución industrial que pon de manifesto as consecuencias sociais e a necesidade da intervención pública e o papel do Estado. 3. Chegan as Guerras Mundiais, aumentan as necesidades no contexto europeo, e poñen de manifesto a fraxilidade do sistema xa que o Estado ten que facer a sua función, non pode quedar todo ao libro mercado. 4. En España, o estado de benestar e tardió pola dictadura franquista. 5. Finais do s. XIX non falaban en españa de educación social con algunas iniciativas como as misións pedagóxicas e a institución libre da ensinanza. 6. Unha institución que se funda no ano 1976 por un grupo de catedráticos que foron expulsados da universidade por no querer participar na educación católica polo que crearon a institución libre de ensinanza. 7. Falaban de educación activa, por observación, experimental, influidos pola Escola Nova, xa falan de coeducación, laica, estética, contacto coa natureza. 8. Misións pedagoxicas: romper co illamento das zonas rurais, achegar expresións culturais as zonas remotas. 9. Nos anos 80 a pedagoxía social fai a súa expansión e nos 90 vai a ser cando se crea a titulación, nacen os colexios profesionais, nace a sociedade iberoamericana da educación social. A pedagoxía social na iniciativa cívica e política: Paulo Freire Se centro primeiro na alfabetización de persoas adultas e non pode ser so a leer e escribir senon concienciar as persoas da súa realidade social